KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Změny na Odboru pečovatelské služby
Zpět

Změny na Odboru pečovatelské služby

Přidáno 6. 7. 2016
Ilustrační foto
K 1. červnu letošního roku odešla do důchodu dlouholetá vedoucí Pečovatelské služby (PS) paní Mgr. Stanislava Zimmermannová a na její místo byla jmenovaná paní Mgr. Vlasta Matulíková, která pracuje na PS již od roku 1995, naposledy na pozici koordinátor - sociální pracovník. Na její dosavadní místo nastoupila paní Ivana Menšíková, Dis., s níž se mnozí z našich klientů rovněž dobře znají, protože u nás pracuje od října 2001.
Pečovatelská služba
Pečovatelská služba v sobě zahrnuje terénní i ambulantní službu, kterou poskytujeme na území Bystrce a Kníniček. V rámci pečovatelské terénní služby poskytujeme služby našim klientům každodenně v čase 7.15 – 20.00 hod., přičemž pečovatelská ambulantní služba (např. dovoz klienta na koupel do střediska osobní hygieny) funguje pouze ve všední dny v čase 7.30 – 15.30 hod. Formulář žádosti je k dispozici na webových stránkách: bystrc.cz – úřad – formuláře – formuláře odboru pečovatelské služby – žádost o poskytnutí pečovatelské služby.
 
 
Odlehčovací služba
Odlehčovací službou se rozumí tzv. přechodný pobyt v přízemí a prvním podlaží našeho domu na ulici Vondrákova 7 a aktuálně ji nabízíme ve dvou formách:
1.      Pobytová forma (kapacita 15 lůžek) – 24 hodinová péče, kvalifikovaný personál zdravotnických asistentů a pracovníků v sociálních službách, nepřetržitá služba.
Po předchozí dohodě je možné navštívit a prohlédnout si prostory pobytové služby
s případným zájemcem o tuto službu. Tuto službu mohou využívat lidé žijící v městě Brně. Žádost je dobré podat v předstihu – osobně v našem zařízení nebo přes podatelnu UMČ Brno-Bystrc, případně elektronicky. Formulář žádosti je k dispozici na webových stránkách: bystrc.cz – úřad – formuláře – formuláře odboru pečovatelské služby – žádost o poskytnutí odlehčovací služby.
V současné době přijímáme již žádosti na prosinec 2016, na letní měsíce přijímáme
žádosti již v únoru a březnu. Proto pokud budete plánovat dovolenou na rok 2017 a
pečujete doma o někoho ze svých blízkých, zajímejte se o možnost pomoci
odlehčovací služby dříve než před prázdninami, kapacity v celém městě Brně jsou
malé. Ceny jsou stanovené podle klientova přiznaného příspěvku na péči.
 
2.      Ambulantní forma dříve Domovinka (kapacita 16 míst) – každodenní program tematicky zaměřený a připravený odborným aktivizačním pracovníkem, funguje pouze ve všední dny v čase 8.30 – 13.30 hod. Využívá ji většinou všech 15 klientů pobytové služby a jeden klient z terénu.
Aktivizační program probíhá v několika fázích a je v něm začleněna i příprava a
podání stravy a zajištění pitného režimu. Je možné si objednat i dovážku oběda.
Součástí poskytované služby je i dohled nad léky, doprovod při procházce v okolí
areálu DPS, možnost odpočinku v denní místnosti, hry a turnaje – není to zkoušení, ale
zábava a týmová práce. Prostorově jsme omezeni jednou místností v blízkosti
kuchyňky a jídelny v přízemí na přechodném pobytu.
V roce 2014 došlo k navýšení kapacity lůžkové části z 10 na 15, což v praxi znamená i navýšení počtu klientů této ambulantní služby. Protože je to odlehčovací služba, platí i pro její ambulantní formu, že je max. na 3 měsíce a pak nám zákon ukládá přerušení služby. Na konkrétním postupu u konkrétního zájemce o tuto ambulantní službu se domlouváme individuálně a vzhledem k našim prostorovým limitům pružně v čase.
 
Pokud náš klient, který je přijatý na přechodný pobyt do lůžkové části např. na celé tři
měsíce, neprojeví zájem o tuto ambulantní službu, pak je kapacita volná a můžeme
přijmout klienta např. z DPS či terénní služby. V opačném případě ale máme kapacitu
ambulantní služby téměř naplněnou klienty ze služby pobytové – vzhledem k tomu, že
jsou k nám „ přesazeni „ ze svého domácího prostředí, mají jejich žádosti o využívání
aktivizačního programu prioritu.
 
Kontakty:
Mgr. Vlasta Matulíková – 546 125 210, mobil: 775 382 975 – vedoucí odboru Pečovatelské služby
Ivana Menšíková, Dis. – 546 215 584, mobil: 778 726 938 – koordinátor a sociální pracovník v terénní, ambulantní i pobytové službě
Marie Provazníková – 546 215 584, mobil: 778 429 658 – koordinátorka terénní služby, řidičů a rozvozu stravy, klienti bydlící v DPS Kavčí
Marie Ondráčková – mobil 737 120 968, koordinátorka odlehčovací služby pobytové i ambulantní, klienti bydlící v DPS Vondrákova 7/9        
Mgr. Viktor Pařízek – 539 013 037 – pokladna, hospodář odboru PS – platby za odlehčovací i pečovatelskou službu, vyúčtování vratek za neodebrané obědy, pokladní hodiny v úředních dnech 8 – 16.30 hod, jinak po předchozí telefonické domluvě i v neúředních dnech
 
Miroslav Klimeš, místostarosta